Jak jste již mohli zaznamenat, od července 2018 bude Google označovat potenciálně nebezpečné webové stránky. Google tak opět tlačí na bezpečnost a rovněž může přidat v algoritmu váhu webům na HTTPS oproti těm nezabezpečeným, i z tohoto důvodu je zabezpečení důležité z pohledu SEO optimalizace.

Máte svůj web řádně zabezpečen?

Pozor na nesprávné/neúplné zabezpečení nebo neplatnost certifikátu, aby se Váš web pak nezobrazoval třeba takto:

Nezabezpečeno HTTPS - připojení není soukromé

V Google Chrome si můžete snadno ověřit zabezpečení webu 

Jednoduchými ikonami v adresním řádku můžete ihned vidět, zda je web zabezpečený či nikoliv. Nedoporučuje se zadávat citlivé údaje nebo platby na nezabezpečeném webu/ eshopu. 

Zde je kompletní přehled a vysvětlení ikon, informujících o zabezpečení, které můžete vidět v prohlížeči Google Chrome. 

Jak přejít na HTTPS

Zde uvádíme stručný postup pro přechod z HTTP na HTTPS, v každém případě než začnete sami, raději si udělejte kompletní zálohu webu a databáze. 

Webhosting Wedos

Naprostá většina našich i klientských webů beží na hostingu Wedos, kde nejčastěji využíváme certifikaci Let´s Encrypt. HTTPS na doméně (SNI) je za příplatek 10Kč/měsíčně bez DPH.

Postup nastavení zabezpečení s certifikátem Let´s Encrypt najdete pro Wedos ZDE.

Někteří poskytovatelé webhostingu mají HTTPS již v ceně, návody na aktivaci/žádost o certifikát hledejte u nich na webu nebo se ptejte podpory.

Přesměrování v souboru .htaccess a na webu

Ukázka našeho přesměrování na HTTPS (negarantujeme, že tato verze bude fungovat na všech webech, vše řádně otestujte!):

RewriteCond %{HTTPS} !=on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www.)?VASEDOMENA.cz$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ https://www.VASEDOMENA.cz/$1 [R=301,QSA,L]


A pokud máte na webu použité i další absolutní adresy, namísto relativních, je potřeba je všechny upravit. 

Dále ověřte, že přesměrování funguje i na všech subdoménách, nezapomeňte na veškeré odkazy, obrázky, soubory, skripty atd., rovněž zkontrolujte adresy v sitemap.xml a případně i robots.txt.

Stručně a jasně, namísto HTTP je nutné všude uvést HTTPS.

Google.com

Ve Správci Google Analytics - Nastavení služeb - nastavte HTTPS u výchozí URL adresy.

U Search console je potřeba přidat nové varianty s HTTPS (bez i s www) a poslat k nim sitemap. Původní varianty nemažte, nebo si před smazáním vyexportujte data.

Zkontrolujte i odkazy v Google Tag Mangeru, pokud jej používáte.

Seznam.cz

Pro rychlejší zaindexování nové varianty s HTTPS, můžete tuto URL adresu přidat na Seznam.cz ZDE.

Následně si web otestujte, zda se na Seznamu indexuje správně - Kontrola indexace webu ZDE

XML feedy a PPC reklamy

V neposlední řadě nezapomeňte upravit URL adresy i ve všech online reklamách (např. Seznam Sklik, Google Adwords) a XML feedech (např. pro Heuréku, Zboží.cz,...).

_________________________________________________________

https://support.google.com/chrome/answer/95617?hl=cs